About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Sunday, October 11, 2009

SALAM AIDIL FITRI

Dah sebulan kita berpuasa kini tiba saat-saat yang dinantikan oleh semua umat Islam..kedatangan Syawal..Seperti kebanyakan perantau yang lain ini le saatnya yang ditunggu untuk pulang e kampung dan merayakan Syawal bersama sanak saudara...Tahun ini buat pertama kalinya aku bergelar perantau setelah menjejakan kaki ke alam pekerjaan..dulu pernah gak jadi perantau time jadik student UITM Arau tapi itu kira kawasan utara jadi tak terasa sangat yang diri ni perantau apatah lagi time tu ada gak member sekolah sok sek yg sama-sama menuntut di sana..Kali ni cukup berbeza kerana aku tercampak di Putrajaya nih sedangkan aku kalau diberi option memang tak nak keja kat area ni apatah lagi KL walaupun ramai member sekolah ITM kat sini tapi dah 6 bulan aku kat sini cuma 3 orang jer yg aku jumpa..Ye le..sapa le aku nih kan..time sekolah n itm memang x glamer pon..lagipun dulu aku jenis spesis yg pemalu n pendiam so thats why x de sapa yg ingat kewujudan aku...Somebody yg aku anggap best friend aku selama ini pun sama..x de langsong nak call or jengok aku kat sini or nk jemput aku gi rumah dia...Terasa gak aku since every year aku tak pernah miss gi beraya rumah dia kalau dia balik kl w/pun dia x pernah pun sampai rumah aku...kalau korang kata aku kecik hati..memang aku mengaku pun!!! Sibuk sgt ke sampai x leh call @ sms aku sekali-sekala?? tapi bila ada plan gathering member sekolah baru sibuk nk tanya aku....tak pe la...agaknya aku ni memang x de sapa pun ingat kan...sedih tul bila ingat especially bila ingat yg anak aku pun maybe dah x ingat kat aku lagi bila dah tak nampak muka ummi dia nih...
Aku memang rasa sunyi sangat keja kat sini...rasa macam langsong x de kawan walaupun kat sini ramai org..aku jadi macam tak percaya pada sapa-sapa pun coz apa yg aku nampak kat sini banyak org yg bersahabat kerana ada kepentingan masing-masing...Tak sabar rasanya aku nk transfer balik ke Penang supaya aku dapat bersama-sama dengan my daughter n my frens.....

Blog Archive

My Blog List