About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Friday, March 13, 2009

7 MAC 2009




7 MAC 2009….
Macam hari Sabtu yang lain..hari ni selalunya hari untuk aku bangun lambat sikit dari biasa…maklumlah hari cuti kan..actually walaupun aku dah kira bercuti tapi setiap hari masih dengan rutin yang sama..Bangun pagi gosok gigi,solat dan kejutkan orang dari bangun tidur.Make sure 2 orang penghuni rumah yang lain ni mandi pagi so baru aku dapat kemas tempat tidor…Pastu baru aku nak iron baju..selalunya baju aku dan Farah ler..sekarang ni cuma baju Farah jer..Waktu ni Farah dah pun selesai mandi.Pakaian sekolah Farah tu aku make sure dia pakai sendiri walaupun kadang-kadang terpaksa terjerit-jerit suruh dia pakai baju dengan cepat…entahlah tiap-tiap hari camtu ler dia..slow sangat kalau bab nak pakai baju sekolah..macam-macam alasannya…sejuk le..mengantuk le…Tapi kalau bab pegi jalan-jalan pandai lak cari baju sendiri..cepat lak tu siap…
Dah siap pakai baju, tugas aku nak siapkan rambut dia..macam-macam fesyen yang dia request…nak tocang dua la, rambut dandan la, tocang satu separuh la, tocang satu dengan sepit la, sepit lak nak sepit bunga, sepit mickey mouse or sepit strawberi ler..tah apa-apa lagi…suma getah rambut dan sepit rambut dia yang pilih sendiri…Hai..anak ni kan..makin besar makin banyak ragamnya.
Hari ni breakfast kami roti prata express…paling senang sekali, lagi cepat dari roti canai kat kedai mamak.Apa yg aku perlu buat cuma panaskan kuali dengan sedikit planta dan goreng roti tersebut hingga kekuningan…Haa..dah ready untuk dimakan..Untuk lebih sedap leh letakkan sedikit gula.Makan begitu saja pun sodappp…Apatah lagi dimakan panas-panas dengan teh o…Fullamak memang terangkat..Breakfast yang lain roti bakar gardenia dan hotdog bakar.
Lunch pula hari ni aku cuma sediakan telur goreng, ayam celup tepung kfc dan sup ayam…Menu sayur tak de lak coz dalam fridge cuma ada sayur sawi jer…Kalau wat sayur ayer memang sah tak laku nyer…
Opss..hari ni ada tetamu kecil kat rumah aku..anak akak aku…aka cousin Farah..adik si Nana, Amirul Arif Imran…panjang kan namanya…kekadang aku panggil nama dia Arif, kekadang Amirul…

Dari pagi tadi sampai petang Farah dengan Ariff tak henti-henti main…dah penat main si Farah pasang lak DVD…dari cita Mr Bean, Upin & Ipin sampai Tom & Jerry…aku pun siap dapat tido seround…aku tak payah teruk-teruk melayan anak saudara aku coz Farah begitu pandai pandai melayan tetamu sampai si Arif tu tak nak balik..siap nak tido kat rumah kami tapi dah dipujuk-pujuk oleh umminyer akhirnya tak jadi lak…actually Ariff ni kuat meragam lak…kalau ada yang tak kena cepat jer dia merajuk…siap baring-baring lagi kat lantai..selalunya dengan si Farah ni jarang sangat leh ngam…maklumler si Farah ni kedekut sikit nak pinjamkan barang mainan dia kat orang walaupun toys tu dia dah tak guna lagi..Wah..hari ni depa dua leh ngam lak..jarang gaduh lak walaupun si Ariff ada mngadu kat aku….”Aah apau…(Farah melampau)..tu bila dia tak suka Farah menyakat dia lebih-lebih…..

Blog Archive

My Blog List