About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Saturday, December 20, 2008

HARI PENYAMPAIAN HADIAH


Tanggal 09 NOV 2008, sekolah KEMAS Permatang Rawa tempat anak aku belajar mengadakan hari penyampaian hadiah.
Semua ibu bapa dijemput hadir untuk menyaksikan acara yang diadakan hari tu...
Ada upacara nyanyian nasyid & penyampaian hadiah.
Yang kelakarnya anak aku nih..time diaorang nyanyi nasyid dia asyik tengok aku pastu tak nyanyi pun..nak dengar suara pun payah sampai aku dengar parents yg lain cakap kenapa Farah tak nyanyi???
Dah le tak nyanyi pastu asyik dok singgung member sebelah dia si Julia tu coz si Julia tu duduk rapat sangat sampai dia tersepit lak....kelakar tul ler...Bila ditanya kenapa tak nyanyi, selamba jer jawapannya...Adik malu ummi tengok...Heh tak masuk akal tul...kan aku memang dah tengok dia hari-hari??? Ntah apa apa jer anak aku nih....

Habis nasyid & tarian baru le semua murid-murid yang belajar disitu mendapat hadiah masing-masing di samping hadiah lain seperti hadiah untuk matapelajaran terbaik...My girl si Farah tu kira ok gak la...keseluruhan pelajar tahun 5, Farah dapat tempat ke-3.Patut ler beria-ria benar suruh aku gi sekolah dia sebab katanya nak dapat hadiah...Kalau ikut apa yang aku lihat, prestasi aku macam biasa jer...tak ler pandai sangat..kekadang ABC pun terbabas...entahler..aku yang under estimate anak sendiri or aku yang put too high expectation kat dia???
Tapi aku believe semua parents kat dalam dunia ni nak yang terbaik untuk anak masing-masing kan...Reasonnya...???





1-Kesal coz tak belajar pandai2 masa kecil dulu....
2-Tak nak anak mewarisi hidup susah @ sederhana seperti yang dilalui sekarang
3-Kalau yg senang & kaya lak...nak anak tu mewarisi kebijaksanaan parents diaorang so nanti kalau ada business sendiri leh pass over kat anak2 masing...tak yah employ org lain yg akan demand gaji tinggi...
4-Tak nak dah tua-tua nanti pun nak kena sara anak-anak lagi esp kalau diaorang tu semuanya hidup susah...coz..hai..dah penat bela dari kecil..dah besar panjang pun nak kena sara lagi....melampau tu...
Haaa...Lu fikir le sendiri apa jawapannya......

Blog Archive

My Blog List