About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Friday, August 14, 2009

EXAM...huh..tak sukanyer...


Berdebar tul aku rasa nak bik typing test pada 10 Aug yang lepas…bukan ape..aku kalau bab typing ni slow sikit..almaklumler keja aku dulu mostly about numbers only…Ada gak yang berkaitan administration but mostly all the letters dah siap formatnyer..Just ubah jer apa yang patut..Ni dak kena ambik typing test lak…Adoss..takut kantoi jer..Bukan ape..kalau speed yg depa nak tu 18 words per minit so…korang bayangkanlah..10 minit nak kena type about 180 word….Aku cuba gak test guna laptop kat rumah..Dapat 150 words jer for 10 minutes..So how….
Anyway..Alhamdullilah..one day before the real tpying test day, diaorang ada wat bengkel camna nak wat during that day…Huh..nasib baik ada bengkel tuh..kalau tak aku sure ramai yang gelabah coz nak setting lagi pastu nak type lak dalam 10 minit ikut artikel yang diaorang sediakan..Kekadang bukannya type lambat or tak tahu nak set tapi bila dah gelabah tu semua benda tak menjadi…..
By the way..aku rasa n confident leh after typing test tu coz sempat habiskan artikel yang diaorang kasi.Siap leh amend kesalahan ejaan, hisk…kalau x type habis for sure banyak marks aku kena tolak since ada dalam 5 kesalahan ejaan yang aku lakukan…Herrmm…Almaklumler…before this during working time aku banyak gunakan English words sampai dah tersilap type Malay words pun aku dah Englishkan…Huh..marah orang kang..kata aku ni tak mendaulatkan bahasa Melayu…Heh sapa cakap aku ni tak sayang bahasa Melayu cuma dah terbiasa jer…ANYWAY..AKU TETAP ORANG MELAYU & AKU TETAP BOLEH BERCAKAP MELAYU ler….
Dah lepas satu hal typing test tuh…esoknyer 12 Aug 2009 ada lak Peperiksaan Perkhidmatan Awam…Exam ni suma govt. staff kena bik…Yang bestnyer leh bawa buku dalam exam hall..So dah leh bawa buku apalagi…malas tul nak study!!! Tengok jer buku tebal terus jer rasa ngantuk…At the end…Ha ha ha ha….hu hu huh u…bawa buku tak tahu nak jawap soalan, buku pun tak sempat nak rujuk…Camno tuh…sapa nak jawap….Harap-harap dapat ler lulus…rasa macam tak sanggup nak bik exam tu sekali lagi…..Tak sanggup tengok buku tebal tu lagi……Hari tu exam aku kena bik kat Dewan Peperiksaan JPA kat bangunan SAPURA, The Mines…40 soalan kena jawap dalam 1 jam..Mengigil tangan nak jawap soalan..Yang kelakarnya..ada ker gi exam tak bawa pensil dan pemadam…Nak tak nak buat jer muka tak malu minta pinjam kat orang sebelah ..Ha ha ha, orang sebelah tu lak nak tak nak terpaksa gi pinjam gak walaupun muka dah semacam…he he sian lak tapi aku lagi kesian kat diri sendiri sendiri….

Blog Archive

My Blog List