About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Monday, December 15, 2008

my princess

Hari ni 23 OCT 2008 genap usia puteriku 5 tahun...
Actually tahun ni Farah request nak basikal baru since kat rumah tu cuma ada basikal buruk jer...tayar pun tanggal, baru jer repair...kekadang kesian gak kat anak aku ni...sepatutnya sebagai puteri tunggal n anak
pertama mesti everybody expect yg dia mesti dapat yg terbaik....malangnya Farah ni tak semua dapat yg baru...
Hari tu aku dah survey n ingat macam nak beli coz leh juga dia guna untuk main kat luar rumah baby sitter...survey punya survey harga dlm RM100+++...so aku punya decision 1 or 2 days nak beli ler...tapi at the
end birthday presenttu x jadi beli....upon request dari Farah sendiri...actually aku gi option kat dia after dia request nak present yg lain..so dia pilih nak yg lain eventhough present tu murah jer harganya....Actually tu semua influence TV ler..gambar indon lak tu..BAWANG PUTIH BAWANG MERAH...hisk hisk hisk..sampai terikut2
slang diaorang tu..tu yg aku x suka sgt tu...si Farah ni suka sgt karektor Bawang Merah n si Puteri Cahaya tu...Hari tu aku ada bawa balik buku katalog untuk handbag n accessories...so si Puteri Farah kita ni dah
ternampak ler accessories utk budak...ada cekak rambut, wing butterfly n kayu magic la kononnya...(heh betul ker nih????)...Apalagi seronok sangat ler dia nak accessories tu sampai cancel request nak beli basikal
tu....Hem..kekadang bagus gak anak aku..boleh terima request dia ditolak dengan alasan barang yg dia nak tu mahal sgt or my famous excuse....ummi tak dapat gaji lagi ler dik...kena tunggu ummi dapat gaji baru leh
beli....

Kadang2 memang berjaya taktik aku ni tapi satu jer....budak2 memang tak pernah lupa dengan janji so aku kena make sure kena kotakan janji aku kat dia especially bab baju favourite dia..pantang nampak baju
ada pic mickey mouse...mesti nak beli...tak per le..actually ummi dia pun suka gak character mickey mouse....comel sgt......

Ha...tahun ni aku dapat tunaikan permintaan Farah nak kek Mickey Mouse..tu pun nasib baik ada kat kedai kek Damiral tu tapi macam tak berapa cantik sgt tapi itulah pilihan Farah..ikutkan aku mesti cari kek coklat nyer...sure sedap....so korang tengok ler kek pilihan Farah..kecil jer, dapat gambar baby Mickey tapi taste kek tu tak berapa memenuhi citarasa aku....Anyway tahun ni since Farah dah gi sekolah so
aku dah sediakan goodies untuk dia bawa gi sekolah untuk kasi kengkawan dia makan...sekadar 2,3 jenis coklat jer...

So lepas kerja aku pun terus balik BM...kira-kira 30 minit gak dari office aku kat Batu Kawan tu...Macam tu ler hari2 aku travel dari BM to Batu Kawan...dah 2 tahun lebih aku kerja kat sana...Ok..dah sampai BM
aku terus cari kedai bunga...suruh florist tu wrap flower n teddy bear (cute)...for my kids ler tapi kalau dia tak nak bunga tu aku jer ambik..he he he...

Dah settle beli bunga aku gi pulak kedai kek..nak ambik kek yg order semalam. Actually kek tu tak de gambar bunga tapi aku suruh diaorang letak gak gambar bunga..bagi nampak cantik sikit...Ha..begini ler rupa kek birthday Farah..kalau flower tu colour pink maybe cantik sikit
kot...Dah ambik kek aku terus pi rumah baby sitter lak..nak ambik birthday girl kita ..siapa lagi cik Farah kita ler....

So kitaorang balik rumah..sempat pi kidnap Nana, favourite caousin dia tu...at least ada org nak celebrate birthday dia selain aku..akak aku keja malam, kakak si Nana, Nurul lak mesti penat keja so x dapat datang lgpun ni 1st day dia keja kat BM town...so cuma aku, Nana n Farah jer la...macamana pun aku tau Farah mesti happy dapat celebrate birthday dia tahun ni...so korang layan jer la gambar2 time birthday Farah ni no....




Blog Archive

My Blog List