About Me

My photo
BM, Penang, Malaysia
Penang girls..MUMMY of one lovely princess...

Sufie

Sufie
Proud to be me...

Wednesday, September 17, 2008

PILIHANRAYA PERMATANG PAUH






Menunaikan tanggung jawab......

Tanggal 26 Aug 2008...sebagai salah seorang penghuni Parlimen Permatang Pauh maka aku turut terpanggil untuk menunaikan hak aku sebagai seorang pengundi...Umum semuanya mengetahui bahawa Pilihanraya kecil ini diadakan kerana Presiden Parti Keadilan,Datin Seri Wan Azizah telah melepaskan jawatannya sebagai ahli parlimen untuk memberi ruang kepada suaminya..Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kembali berkuasa...huh..aku rasa lebih kepada pengorbanan seorang isteri demi menunaikan cita-cita seorang suami...begitulah hakikatnya seorang wanita...terpaksa & sanggup mengorbankan segala-galanya demi kasih sayangnya terhadap seorang suami....cuma aku tertanya-tanya...bagaimana pula kalau keadaan yang berlaku sebaliknya...sanggupkah seorang suami melepaskan ego & kepentingan diri sendiri andai yang bercita-cita besar itu si isteri.....?????

Apa pun sedikit sebanyak pilihanraya kecil Permatang Pauh mencatatkan sejarahnya tersendiri...keputusannya pun telah kita ketahui...DSAI telah mencapai kemenangan besar bersama-sama cita-citanya untuk membentuk kerajaan baru..kerajaan Pakatan Rakyat...terus terang ku katakan...bila difikirkan dengan teliti....agak menakutkan juga andai kata kerajaan Pakatan Rakyat terbentuk...kenapa aku katakan sedemikian....cuba lihat barisan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat yg terdiri dari DAP,PKR & PAS......rasanya lebih banyak muka bukan Melayu kan.......so anda rasa mampukah mereka ini melaksanakan apa yang dikatakan keadilan untuk semua...mampukah kaum Melayu mempertahankan hak keistimewaan kita...sedangkan sekarang pun pemimpin Melayu Pakatan Rakyat sendiri cuba mengurangkan keistimewaan hak-hak orang Melayu...sebagai bekas penuntut UITM tentunya aku turut merasakan tempiasnya...

Bila difikirkan semula ...kenapa susah sangat para pemimpin kita untuk bersatu demi memperjuangkan agama Islam dan kaum Melayu...kalau kaum Melayu lemah,siapa lagi nak mempertahankan agama Islam...DAP, MCA ,MIC , Gerakan ????? tentu sekali tidak kan....

Alamak..dah memebel bab politik lak..apa pun aku dah tunaikan tanggung jawab aku sebagai pengundi sebanyak 3 kali...di tempat yang sama, Sek Keb Seb.Jaya di bawah kawasan Seberang Jaya.ADUN bagi kaw tersebut le yang menjadi pilihan BN untuk menentang DSAI iaitu Dato' Ariff Shah...Umum memgetahui beliau sudah 2 penggal memenangi kawasan tersebut...Aku sendiri senang dengan peribadi Ariff Shah ni...bagi aku, dia seorang pemimpin yang bersedia untuk berkhidmat kepada rakyat dan begitu humble orangnya..sering menghulurkan bantuan tanpa mengira parti dan kawasan....apa pun selagi aku berdaftar di bawah kawasan Seberang Jaya dan Ariff Shah yang menjadi calon kawasan tersebut..aku tak akan berfikir panjang untuk memberi undi kepada beliau kerana aku tahu dia tak pernah mensia-siakan amanat yang diberikan rakyat kepdanya....

Okeylah korang tengok le gambo2 yg sempat aku ambik time on the way nak gi mengundi hari tu...Actually nak ambik pic masa kat lepas buang undi tapi keadaan tak mengizinkan....Apa pun ...tengok yer le....

Blog Archive

My Blog List